Els últims dies han sorgit diverses notícies amb el titular que el Tribunal Constitucional, arran de la seva Sentència d’11 d’abril de 2019 sobre la Llei d’educació de Catalunya, avala o defensa el model lingüístic de l’escola catalana. Però és cert?
Us convidem a llegir els articles publicats per Susana Marín Dios, cap de l’Assessoria Jurídica del Departament d’Educació, i Joan Ridao, professor de dret constitucional, respectivament, en què s’analitza a fons la sentència i s’arriba a conclusions com ara que es tracta d’una sentència “sobrevalorada, que no pacifica la qüestió i que ens deixa a les portes de nous embats entorn a l’ús del català com a llengua vehicular”.
- La sentència del Tribunal Constitucional sobre la Llei d’educació de Catalunya. Entre la intranscendència i l’efecte «parada i fonda» en l’àmbit lingüístic, de Joan Ridao i Martín (Blog de la Revista Catalana de Dret Públic)
- La STC d’11 d’abril de 2019 sobre la Llei d’educació de Catalunya i la seva repercussió sobre el model lingüístic a l’escola catalana, Susana Marín Dios (Blog de la Revista de Llengua i Dret)