Inici / Articles Butlletí / Hisenda ordena als seus treballadors no oferir l’atenció telefònica en català

Hisenda ordena als seus treballadors no oferir l’atenció telefònica en català

La Plataforma per la Llengua va denunciar l’any 2017 que s’havia eliminat l’opció de ser atès en català de la línia d’atenció telefònica per a la campanya de la renda. Es va veure que quan s’oferia l’opció de ser atès en català no es respectava. Ara, segons la mateixa entitat, els treballadors de l’Agència Tributària han rebut ordres de “no oferir mai” l’opció de ser atès en un idioma cooficial.

Així ho ha denunciat un treballador d’Hisenda a la Plataforma per la Llengua, després de rebre a través de la intranet de l’Agència Tributària un recordatori en què s’ordena a la plantilla que només es considerarà que el contribuent vol ser atès en aquesta llengua “si insisteix a utilitzar aquesta opció”. “No l’oferirem mai perquè en sol·licitar la cita no és possible escollir un idioma cooficial”, apunta.

La Plataforma per la Llengua, però, ha comprovat que ni tan sols quan el contribuent vol ser atès en català se li garanteix l’atenció en aquesta llengua. En diverses trucades de comprovació, els operadors de la campanya de la renda han deixat clar que no era possible derivar la trucada a un departament que atengués en català, un fet que l’entitat considera discriminatori i que denuncia que és una nova mostra que l’Estat discrimina els catalanoparlants. Més informació. [Font: RAC1]

A cicac.cat utilitzem cookies pròpies i d'analítica per millorar la teva experiència d'usuari. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca