“Llibreries obertes”, #SantJordiEtsTu i #ObrimFinestres: tres iniciatives per mantenir l’esperit de Sant Jordi
La crisi sanitària de la Covid-19 ha arribat en el moment més àlgid de l’any per al sector del llibre: en plena campanya de Sant Jordi. Davant aquesta adversitat, però, es treballa per fer créixer les vendes de llibres, garantir la liquiditat dels llibreters i mitigar el patiment d’aquestes setmanes. En aquest sentit, hi ha múltiples iniciatives que permeten que tothom qui vulgui, pugui regalar un llibre i una rosa. En destaquem tres:
- “Llibreries obertes”: iniciativa impulsada per la cooperativa SOM i l’agència Mortensen, i que, des d’aquest dissabte, compta amb el suport d’Òmnium Cultural. Amb més de 400 llibreries adherides, la campanya “Regala un llibre per Sant Jordi” té l’objectiu ingressar mig milió d’euros fins a la diada de Sant Jordi.
- #ObrimFinestres: campanya de la plataforma de venda de llibres Libelista, que rep el suport d’editorials que han muntat parada pròpia o de llibreries que ofereixen venda en línia.
- #SantJordiEtsTu: iniciativa promoguda per diverses llibreries que proposa que l’enviament també es faci després del confinament, per no posar en perill els repartidors i perquè “la compra avançada d’aquests llibres serveix avui per resoldre alguns problemes de liquiditat”.
Font: CCMA.