Home / Nota de premsa / L’Advocacia de l’arc litoral exigeix al Govern que el Corredor Mediterrani sigui “una inversió prioritària”

L’Advocacia de l’arc litoral exigeix al Govern que el Corredor Mediterrani sigui “una inversió prioritària”

Benidorm ha acollit aquest divendres 7 i dissabte 8 de març la IV Conferència de Consells i Col·legis la Mediterrània en la qual l’advocacia institucional de l’arc litoral ha exigit l’execució del ‘Corredor Mediterrani’ com a eix de desenvolupament econòmic, social i cultural de les regions que representen. El president del Consell Valencià de Col·legis d’Advocats, Antonio Esteve, el president de el Consell del Consell de l’Advocacia Catalana, Manel Albiac, i el degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia d’Alacant (ICALI), Fernando Candela han inaugurat aquest divendres la trobada que ha reunit 24 dels 32 Col·legis de l’Advocacia de la Mediterrània i ha estat organitzat per l’ICALI. Entre els presents es trobaven representats els Col·legis catalans, valencians, andalusos que alberguen costa com Almeria, Granada i Cadis, el Col·legi balear i el de Melilla.

La primera conferència del programa ha estat a càrrec del president de l’Escola de Pensament de la Fundació de la Mutualitat de l’Advocacia, José Miguel Rodríguez Pardo, en què s’ha abordat els reptes demogràfics i socials dels propers anys per societat i la advocacia en una nova cultura de l’envelliment.

Amb la premissa “Una Mediterrània sostenible, rendible i segura”, la taula rodona integrada pel director la de la Càtedra d’Economia Blava i Promoció del Sector Marítim Generalitat Valenciana, Fernando de Rojas; la regidora de l’Ajuntament de Benidorm, Lourdes Caselles; la secretària general d’Hosbec, Nuria Montes, i la diputada de Junta de Govern i presidenta de la Secció d’Advocats Especialistes en Dret del Turisme de l’ICALI, Marta Villén, han ofert als assistents una visió de com Benidorm i la Comunitat Valenciana afronten un nou escenari urbanístic sostenible i la gestió del turisme complint amb els requisits marcats per l’Agenda 2030.

El programa de dissabte 8 ha comptat amb única conferència a càrrec del coordinador d’Infraestructures i Relacions Institucionals del Corredor Mediterrani, Antonio Vicente Sánchez, en què ha analitzat l’actual situació del Corredor i les obres pendents en tot l’arc mediterrani. En l’acte de cloenda, el vicedegà de l’ICALI, Ignacio Gally i la delegada del Col·legi a Benidorm, Carmen Díaz, han estat acompanyats per l’alcalde de Benidorm, Antonio Pérez.

A continuació, el manifest aprovat per tots els Consells i Col·legis de l’Advocacia de la Mediterrània que han participat en les jornades:

 

MANIFEST IV CONFERÈNCIES DE CONSELLS I COL·LEGIS  DE L’ADVOCACIA MEDITERRÀNIA

Els Consells de l’Advocacia i els Col·legis d’Advocats i Advocades de l’arc mediterrani s’han reunit per quart any consecutiu a la ciutat de Benidorm per a exigir el desenvolupament del Corredor Mediterrani, el qual avança de manera insuficient per decisions polítiques contràries a el desenvolupament econòmic, social i cultural.
Des del mes de maig de 2017, que va ser la primera reunió a Manresa, el 2018 a València i el 2019 a la ciutat de Cartagena, s’ha constatat que gairebé no ha existit avanç en l’execució del Corredor Mediterrani.

L’advocacia anuncia que no cessarà de reunir-se i reivindicar fins que no es visualitzin canvis polítics significatius, que comportin a l’execució d’una comunicació natural, que històricament va ser la Via Augusta i es va convertir en la via que relacionava la península amb Europa i que la pròpia comunitat europea considera com a artèria comú de relació.

Hem de recordar que l’Objectiu 9 de l’Agenda 2030 sobre el Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides exigeix ​​el compromís de desenvolupament d’infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat, incloses les nacionals i transfrontereres per donar suport al desenvolupament econòmic i el benestar humà, fent èmfasi en l’accés assequible i equitatiu per a tothom.

L’aposta pel Corredor Mediterrani possibilita aprofitar les infraestructures ja existents a França a través de “Portbou” com a via de comunicació a la resta de països de la Unió Europea. Però també és el suport, a través d’Algesires, de la lluita per combatre la pobresa i el subdesenvolupament de tot el continent africà, confirmant el compromís d’Espanya amb la Nova Aliança per al Desenvolupament d’Àfrica. Unir els països africans amb Europa fins a Estocolm a través dels enllaços d’Algesires i Portbou ha de ser objectiu prioritari de el Govern d’Espanya.

Com es contempla en l’Agenda 2030 ODS, el creixement econòmic, el desenvolupament social i l’acció contra el canvi climàtic depenen en gran mesura de la inversió en infraestructures, desenvolupament industrial sostenible i progrés tecnològic. Per consolidar una economia robusta i donar poder a la societat es necessita una inversió en infraestructures que siguin econòmicament sostenibles i ecològica, on es puguin combinar l’ús de carreteres amb l’accés ferroviari als ports mediterranis espanyols. Com a societat hem de combinar els grans mitjans de transport per avançar en la lluita del canvi climàtic al llarg de tota la costa de la mar Mediterrània.

Des de la Advocacia ens comprometem a treballar en l’impuls legal i exigim de el Govern d’Espanya la seva íntegra execució des d’Algesires fins a Portbou.

Benidorm 8 de març 2020

A cicac.cat utilitzem cookies pròpies i d'analítica per millorar la teva experiència d'usuari. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca